Poate ca la noi nu se vede asa tare, dar pe canalele media din Germania Nokia e pusa la zid.
In esenta, lucrurile par simple. Nokia a decis sa mute productia din Bochum in Romania, la Cluj. O mutare dictata cel mai probabil de considerente de cost.
O actiune care are toate sansele sa se repete peste cativa ani si sa ii lase si pe clujeni cu buzele umflate. Dar nu viitorul fabricii Nokia din Cluj e subiectul, ci proasta gestiune a unei crize de PR.
De indata ce Nokia si-a anuntat decizia de a renunta la productia din Bochum, a pornit o intreaga avalansa de stiri anti-Nokia in majoritatea canalelor mass media din Germania.
Scandalul a fost alimentat nu doar de inerentele iesiri in scena ale unor politicieni de duzina (ii au si ei pe ai lor) sau ale miilor de viitori someri, ci si de jurnalistii germani.
Nu vreau sa ii invinuesc pe sutele, sau poate miile, de jurnalisti germani care s-au ocupat de acest subiect pentru ca greseala apartine in intregime celor de la Nokia.
Nokia a adoptat o politica de PR de tip strut, adica cei din conducere sau purtatorii de cuvant nu prea s-au lasat "conectati" de presa.
Efectele: un studiu recent arata ca unul din doi germani, cand se gandeste la Nokia spune "No Nokia"
miercuri, 23 ianuarie 2008
Nokia se transforma in "No Nokia"
Serviciul Orange pentru clientii corporate
Cum e oare sa fii un Key Account? Nu stii ce e aceea?
Poate ca nu iti voi da acum tocmai definitia din vreun manual de vanzari, dar un Key Account e un client care, pentru ca iti aduce un volum mai mare de vanzari decat un client de rand, si, care, la randul necesita o atentie speciala.
Cei de la Orange au inteles ca e bine sa acorzi o atentie speciala key accounts-ilor sau, adica clientilor corporate, motiv pentru care ai o linie speciala de unde poti obtine informatii, schimba setari samd.
Vestea proasta este ca aceasta linie nu functioneaza si in weekend si nici noaptea...
In alte cuvinte, daca esti un client mare si ai de gand sa pleci in weekend din tara, nu poti sa iti activezi serviciul de roaming in weekend.
Si daca iti trebuie tare si te gandesti sa incerci apeland linia pentru "clienti oarecare" iti pierzi vremea... Esti doar un client corporate, adica "important", care nu poate fi tratat de oricine si din pacate nu in weekend...
Si ca sa te simti mai bine, un "muritor de rand" (necorporate) isi poate un asemenea tip de problema in weekend. Interesant nu?
Si uite cum ceea ce credeai ca e un privilegiu, e in realitate o mare pacoste: client corporate Orange.
PS Si inca o rugaminte. Poate careva sa explice celor ca se ocupa de roaming la Orange ce e aceea "Madeira"?
Cum poti transforma un SMS intr-un calvar
M-a inspirat promisiunea ca un SMS poate fi transformat intr-o masina. Mare greseala!
Nu eram eu prea convins de cele spuse de cei de la Orange, dar m-am gandit ca, daca incerc, nu o sa si doara... Ei bine, m-am inselat: SMS-ul meu s-a transformat intr-un calvar.
Nu stiu cine i-a invatat pe oamenii acestia cate ceva despre activarile prin SMS, dar sa te sacaie zi de zi dupa aceea, mi s-a parut un pic cam mult. Si asta nu o data. Multe zile la rand, cand imi era ziua mai draga, sau mai putin draga, hop si cate un SMS de la Orange, care mai de care cu scopul de a imi reaminti ce mare lucru pierd daca nu mai trimit si alte SMS-uri... Sa fiu cinstit, as mai fi trimis, dar cu o singura conditie: daca i-ar fi zbarnait in cap celui care a gandit promotia. Dar cum asta stiam ca nu avea sa se intample...
Asa ca sfatul meu e sa iti vezi de alte treburi. Sansele sa castigi vreo masina sunt mici, iar cele ca sa te enervezi ulterior, sunt imense.
Si inca un detaliu util: e cam greu sa afli la ce tarif te conversezi cu cei de la Orange prin SMS. Astept factura... si minunea: sa fiu lasat in pace.